poniedziałek, 20 lutego 2017

Szczękościsk w depresji

Różne objawy szczękoscisku inaczej bruksizmu .


Zęby:
  • ścieranie i pękanie zębów
  • rozchwianie zębów
  • ubytki
  •  
Dziąsła:
  • zaniki przyzębia
  • krwawienia dziąseł
  • przygryzanie policzków i języka 


Mięśnie:
  • Przerost mięśni twarzy , twarz kwadratowa 
  • bolesność samoistna lub uciskowa
  • przykurcze mięśniowe
  • ograniczona ruchomość głowy

  • Bolesność okolicy stawów skroniowych lub kąta żuchwy .




Najlepsza pasta do zębów z problemami .


U mnie najpierw szczękościsk pojawił się tylko w czasie snu , ale z czasem też w ciągu dnia miewałam całkowicie zaciśnięty zgryz .
Nie było to aż tak bardzo uciążliwe ,bo jak tylko zaciskałam zęby odrazu próbowałam je rozluźnić ,dopóki się udawało było dobrze.
Pewnej nocy dostałam takiego szczękościsku ,ze praktycznie moje dolne jedynki zostały wybite przez górne zęby .
Rano ryczałam jedno z bólu a drugie  że moje dolne jedynki były tak luźne ,że bałam się ze wypadną same .Były tak luźno ,że  nie jadłam nic twardego przez trzy  dni ,wszystko blendowałam żeby coś zjeść. Dopiero za kilka dni miałam wizytę u pani dentystki ,która uratowała moje ząbki . 
Zrobiła mi szynę relaksująca , która na początku nosiłam cały czas chyba z 5 tygodni . Dobre w niej jest to że jest przeźroczysta i nic nie widać . 
Teraz zakładam tylko na noc . 
Przestała mnie boleć głowa od odwiecznie napiętych mięśni twarzy .
Znalazłam tez najlepsza pastę do zębów , która zadbała o moje dziąsła i pewnie wtedy też mi pomogła przetrwać te kilka dni i  żeby moje zęby nie wypadły . Zauważyłam tez ze są mocniejsze od kiedy tylko ja używam .Wystarczy dosłownie troszkę nabrać na szczoteczkę.






Koszt szyny relaksacyjnej to od 100 do 200 zł , ale naprawdę polecam ,bez niej nie wyobrażam sobie dalszego dbania o stan uzębienia i pewnie do tej pory bolała by mnie głowa .

Tak sie zmieniła moja buzia pod wpływem szczekościsku .





Pozdrawiam i miłego wieczoru Moni 🌸🌸🌸🌸

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz